In 2017 startte Jurgen Pastoors zijn accountantskantoor te Lichtenvoorde. Na een jarenlange samenwerking met Agnes, nam hij haar hier direct in dienst. Samen werkten ze vanuit een klein kantoor van hetzelfde gebouw waar ze nu de volledige benedenverdieping in gebruik hebben. De klanten van het eerste uur bleken ambassadeurs te worden voor Buitengewone Accountants en al snel maakte het bedrijf een groei door. Een groei welke Jurgen niet alleen wilde maken en zo werd de samenwerking met zijn broer Rolf Pastoors een feit.
Beide heren namen buitengewoon veel kennis en ervaring met zich mee, eenieder op zijn eigen vakgebied. Ze vulden elkaar aan en de groei werd voortgezet. Beide werkzaam met hetzelfde doel; de klant écht ontzorgen. Daarvoor moet je dicht bij je klant staan, deze goed kennen en weten wat er speelt. Wat de wensen en doelstellingen voor de toekomst zijn. En hoe de privé situatie in elkaar zit. Alleen dan kun je de klant advies op maat geven waar ze verder mee kunnen.
Inmiddels zijn er vier Buitengewone Accountants kantoren verdeeld over de Achterhoek. Deze samenwerkingen zijn aangegaan met partijen waarvan van te voren al duidelijk was dat ook zij met het kleinschalige en gemoedelijke Achterhoekse gedachtegoed te werk gaan. Groot worden door klein te blijven. Vanuit de hele Achterhoek dicht bij de klant staan. Persoonlijk, maar professioneel. Voor onze klanten en onze Buitengewone Accountants.
Rolf is mede-eigenaar van Buitengewone Accountants en leidt het fiscaal-juridische team. Hij adviseert klanten op fiscaal en juridisch gebied en bespreekt jaarrekeningen, waarbij hij maatwerk en praktische oplossingen centraal stelt. Het geeft hem voldoening om ondernemers proactief te ondersteunen, volledig in lijn met de visie van Buitengewone Accountants: klanten optimaal ontzorgen met deskundig advies.
Hoewel zijn oorspronkelijke ambitie in de automotive-sector lag, ontdekte hij tijdens zijn studie een passie voor fiscale economie. Zijn liefde voor auto’s is nog steeds aanwezig, wat goed van pas komt bij fiscale vraagstukken rondom zakelijke en privé-aanschaf van voertuigen.
Sinds 2005 is Rolf werkzaam als belastingadviseur. In 2018 sloot hij zich aan bij zijn broer Jurgen om samen Buitengewone Accountants verder uit te bouwen. De ambitie is helder: een begrip worden in de Achterhoek, met persoonlijk contact, lokale aanwezigheid en hoogstaande dienstverlening.
Rolf is getrouwd met Ladegonde en samen hebben ze vijf kinderen. In zijn vrije tijd is hij te vinden op de tennisbaan of op de fiets.
Sinds 2023 is Gisela als salarisadministrateur werkzaam bij Buitengewone Accountants. Na haar studie Personeel en Organisatie is zij direct aan de slag gegaan in het dynamische vakgebied van de salarisadministratie. De salarisverwerking, het klantcontact en het toepassen van wet- en regelgeving maken haar werk veelzijdig en uitdagend. Geen dag is hetzelfde, en dat is precies wat ze er zo leuk aan vindt.
Om haar kennis up-to-date te houden en haar VPS-certificering te behouden, volgt Gisela jaarlijks bijscholing. De salarisadministratie binnen Buitengewone Accountants is volledig gecentraliseerd in Het Salarisgebouw, waardoor zij intensief samenwerkt met haar collega’s. De korte lijnen en open communicatie binnen het team zorgen voor een prettige werksfeer. De open deuren op kantoor zijn voor haar niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk teken van hoe de collega’s met elkaar omgaan.
Ook buiten werktijd zit Gisela niet stil. Ze houdt van hardlopen en lekker uit eten gaan. Daarnaast maakt ze mooie reizen naar bijzondere bestemmingen.
Vanaf de start in 2017 is Agnes werkzaam bij het kantoor van Buitengewone Accountants in Lichtenvoorde. Als hoofd salarisadministratie verzorgt zij de volledige salarisadministratie en alles wat daarbij komt kijken. Van loonverwerking en cao-updates, tot subsidieaanvragen en het toepassen van wet- en regelgeving – haar doel is om klanten volledig te ontzorgen. Dit lukt het best door een persoonlijke aanpak en korte lijnen binnen de organisatie. Daarnaast komen haar accuratesse en klantgerichtheid hierbij goed van pas.
De salarisadministratie is bij Buitengewone Accountants gecentraliseerd in Het Salarisgebouw. Hier werkt ze nauw samen met haar collega’s, maar ook de samenwerking met de accountants en fiscalisten vindt ze heel prettig. De afwisseling in haar werkzaamheden vindt Agnes het leukste aspect van haar werk. Ad hoc vraagstukken komen regelmatig voor en maken het werk dynamisch en uitdagend.
In haar vrije tijd is Agnes vaak in het zwembad te vinden, zowel in het water als langs de kant als vrijwilliger bij wedstrijden.
Sinds 2021 is Eline werkzaam bij Buitengewone Accountants als salarisadministrateur. Dit betekent dat zij zich bezighoudt met de salarisverwerking, aangiften loonheffingen en het beantwoorden van uiteenlopende vraagstukken. Ze heeft veel contact met klanten om hen te adviseren en te ondersteunen.
Na haar opleiding begon Eline als administratief medewerker in het bedrijfsleven. Toen zij de rol van salarisadministrateur en HR-medewerker van een vertrekkende collega overnam, ontdekte ze dat dit vakgebied haar erg goed lag. De overstap naar een accountantskantoor bleek een perfecte match. Het persoonlijke contact met klanten en de dynamiek van ad-hoc vraagstukken maken haar werk boeiend en afwisselend.
‘Binnen Buitengewone Accountants wordt nauw samengewerkt, met korte lijnen en een informele sfeer. De integratie van de salarisadministratie binnen Het Salarisgebouw was een mooie uitdaging, en inmiddels loopt alles soepel,’ aldus Eline. Met veel plezier blijft ze zich inzetten om klanten en collega’s zo goed mogelijk te ondersteunen.
Bas is sinds 2021 werkzaam bij Buitengewone Accountants op de vestiging Lichtenvoorde. Als assistent-accountant houdt hij zich voornamelijk bezig met het samenstellen van jaarrekeningen en fiscale aangiften. Hiermee ondersteunt hij zijn collega’s en zorgt hij samen met hen voor een complete dienstverlening aan onze klanten.
Na zijn heao-opleiding begon Bas zijn carrière bij een ander accountantskantoor. Van de overstap naar Buitengewone Accountants heeft hij absoluut geen spijt. Het kleinschalige karakter van ons kantoor, gecombineerd met de professionaliteit, is wat hem het meest aanspreekt. Zijn werk is afwisselend en uitdagend; elke klant en elk boekjaar brengt weer iets nieuws met zich mee.
Het contact met zijn klanten en de band die hij met hen opbouwt, is voor Bas het meest waardevolle aspect van zijn werk. In de toekomst wil hij zich dan ook graag verder ontwikkelen als relatiebeheerder.
In zijn vrije tijd is Bas graag sportief bezig, zowel op het voetbalveld als op de skipiste.
Kevin is sinds 2023 werkzaam bij Buitengewone Accountants in Lichtenvoorde en combineert zijn baan met een studie tot assistent-accountant. Na een carrière in de detailhandel maakte hij de overstap naar de accountancy. Een meeloopdag en gesprekken met Rolf Pastoors wekten zijn enthousiasme voor het vak, en sindsdien zet hij zich vol overgave in om het vakgebied onder de knie te krijgen.
Zijn werkzaamheden bestaan uit het boeken van administraties, het verwerken van jaarstukken en het ondersteunen van klanten, zowel op kantoor als op locatie. De diversiteit binnen het vak heeft hem positief verrast; elke klant en administratie brengt iets nieuws. De combinatie van werken en leren helpt hem om de theorie direct in de praktijk toe te passen.
Binnen Buitengewone Accountants voelde Kevin zich meteen thuis. De informele sfeer, de bereidheid van collega’s om te helpen en de gezamenlijke cursussen en trainingen zorgen voor een prettige werkomgeving waarin hij zich optimaal kan ontwikkelen.
Kevin is sinds 2021 werkzaam bij Buitengewone Accountants als assistent-accountant op onze vestiging Lichtenvoorde. Hij houdt zich bezig met het verwerken van administraties, het samenstellen van jaarrekeningen en het opstellen van aangiftes omzetbelasting en inkomstenbelasting.
Zijn passie voor cijfers begon al op de middelbare school, waar wiskunde zijn favoriete vak was. Met een familie die grotendeels in de administratie en accountancy werkt, was de keuze voor een carrière in dit vakgebied geen verrassing. Binnen Buitengewone Accountants voelt hij zich thuis in de informele en laagdrempelige werkomgeving, waarin collega’s elkaar ondersteunen en kennis delen.
Naast de afwisseling in zijn werk heeft hij een sterke interesse in automatisering en het efficiënter digitaliseren van administraties. In de toekomst wil hij zich verder ontwikkelen in relatiebeheer en advisering. De ruimte om te groeien en het vertrouwen dat hij krijgt, motiveren hem om zichzelf én het kantoor verder te versterken.
Sinds 2018 is Jolanda het vertrouwde gezicht op ons kantoor in Lichtenvoorde als secretaresse en administratief medewerker. Na 27 jaar bij een groot accountantskantoor, maakte ze de overstap naar Buitengewone Accountants, waar ze de groei van het kantoor van dichtbij heeft meegemaakt. Wat ooit begon met een klein team, is inmiddels uitgegroeid tot een organisatie met meer dan 30 collega’s, verspreid over vier vestigingen. Toch voelt het werken hier nog steeds persoonlijk en gemoedelijk, en dat maakt het voor Jolanda zo bijzonder.
Als eerste aanspreekpunt voor klanten, zowel telefonisch als op kantoor, zorgt ze voor een warm welkom. Geen dag is hetzelfde en de veelzijdigheid van haar werk houdt het uitdagend en leuk. Met veel enthousiasme blijft ze graag haar steentje bijdragen aan de verdere ontwikkeling van Buitengewone Accountants.
In haar vrije tijd is Jolanda sportief bezig. Ze volleybalt, doet aan bodypump en geniet van live muziek – het liefst van de band waarin haar zoon speelt!
Sinds 1997 werkt Rolf in de accountancy, een vakgebied dat perfect aansluit bij zijn liefde voor cijfers en dienstverlening. In 2023 maakte hij de overstap naar Buitengewone Accountants in Lichtenvoorde, waar hij als teamleider verantwoordelijk is voor de planning, de aansturing van het team en het reviewen van de jaarrekeningen die door de assistent-accountants zijn samengesteld. Daarnaast werkt hij uitvoerend voornamelijk voor grotere klanten, wat zijn werk extra uitdagend maakt.
Een echte trouble-shooter, dat is Rolf op zijn best. Snel schakelen en vraagstukken van klanten vlot en deskundig beantwoorden, is iets wat aan hem gerust overgelaten kan worden. Het contact met klanten is voor hem het mooiste aspect van zijn werk. Hij ziet zichzelf als een financiële huisarts: om goed advies te geven, is niet alleen inzicht in de cijfers nodig, maar ook in wat er speelt bij de ondernemer, zowel zakelijk als privé.
Als u denk dat Rolf na een drukke werkdag het rustig aan doet, heeft u het mis. In zijn vrije tijd is hij namelijk regelmatig in het zwembad te vinden, waar hij fanatiek waterpolo speelt.
Jurgen is sinds de start van Buitengewone Accountants in Lichtenvoorde in 2016 officieel ondernemer, maar in werkelijkheid zit ondernemen al zijn hele leven in zijn bloed. Hij is sinds 2000 werkzaam in de accountancy en behaalde in 2011 zijn AA-titel.
Zijn gedrevenheid is kenmerkend, zowel in zijn werk als in zijn verleden als topsporter. Als meervoudig Nederlands kampioen tafeltennis en voormalig international voor de nationale mannen- en jeugdploeg weet hij wat het betekent om doelen na te streven en het beste uit jezelf te halen.
Zijn perfectionisme zet hij in om ondernemers te ondersteunen bij financiële vraagstukken, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun passie: ondernemen. Bij Buitengewone Accountants staat de mens achter de onderneming centraal. Jurgen streeft ernaar klanten te ontzorgen met deskundig advies en een persoonlijke aanpak.
Als geboren Gendringenaar woont Jurgen nu in Dinxperlo, samen met zijn vrouw en hun drie kinderen.
“In 2018 kreeg ik de uitnodiging om bij Buitengewone Accountants aan de slag te gaan en die kans heb ik met beide handen aangegrepen. Bij mijn eerste werkgever werkte ik samen met Jurgen Pastoors op een accountancy afdeling. Deze samenwerking heb ik altijd als prettig ervaren.
Mijn werkzaamheden bij Buitengewone Accountants zijn een combinatie van accountancy werk en financial controlling. Door het groter worden van onze organisatie komt de nadruk steeds meer te liggen op financial controlling.
Wat werken bij Buitengewone Accountants voor mij zo fijn maakt, is de informele sfeer en de platte organisatie. We werken echt samen en staan dicht bij de klant. Die laagdrempeligheid maakt voor mij het verschil.
Ik ben iemand die in mijn werk van structuur houdt en de lat hoog legt voor mijzelf, iets wat perfect past bij mijn functie. Door het strak organiseren en bewaken van processen kunnen we met analyses en klantvraagstukken snel de diepte in. Ook mijn focus op efficiëntie is iets waar ik veel energie uit haal. Ik ben continu op zoek naar manieren om zaken nog efficiënter te laten verlopen. Ik maak hiervoor veel gebruik van digitale middelen ter automatisering, zoals Excel.
Een interessante uitdaging voor de toekomst is om de werkwijzen en systemen van onze vestigingen volledig op elkaar af te stemmen. Het geeft me veel voldoening om op organisatieniveau mee te mogen denken en mijn bijdrage te leveren aan een soepel lopend geheel.”
Jur werkt flexibel op alle vestigingen van Buitengewone Accountants als belastingadviseur, net als zijn fiscale collega’s. Op deze manier kan elk kantoor gebruikmaken van zijn kennis. Zijn interesse in economie bracht hem al vroeg in de richting van het fiscale vakgebied. Tijdens zijn studie koos hij bewust voor belastingadvies boven accountancy, een keuze waar hij nog steeds blij mee is. De diversiteit van het vak en de voortdurende veranderingen in wet- en regelgeving maken het werk uitdagend en afwisselend.
Werken bij Buitengewone Accountants betekent volgens Jur deel uitmaken van een hecht team. Binnen het team heerst een informele en open sfeer, waarin samenwerking en kennisdeling centraal staan. Hoewel niet alle vestigingen even lang deel uitmaken van Buitengewone Accountants, voelt het als één geheel met dezelfde persoonlijke en laagdrempelige aanpak.
Sinds 2007 is Lars actief in de fiscale wereld en in 2022 is hij in dienst gekomen bij Buitengewone Accountants als belastingadviseur. In deze functie houdt hij zich bezig met bijvoorbeeld aangiften inkomstenbelasting, schenkbelasting en erfbelasting. Daarnaast ondersteunt hij binnen de fiscale adviespraktijk.
Wat hem het meest aanspreekt in zijn werk is klanten écht verder helpen met goed advies. Op die manier kunnen klanten zich volledig richten op wat voor hen belangrijk is: hun onderneming. Lars werkt flexibel over de verschillende vestigingen, maar collega’s kunnen altijd bij hem terecht voor vragen. Die laagdrempelige en persoonlijke aanpak is kenmerkend voor de werkwijze bij Buitengewone Accountants, vindt Lars.
De grootste uitdaging in zijn werk is het omgaan met tijdsdruk en het oplossen van complexe vraagstukken. Individuele casussen vragen om een antwoord op maat. Dit vraagt tijd en zorgvuldigheid. Tegelijkertijd haalt hij hieruit veel voldoening. In de toekomst wil hij zich verder specialiseren in erf- en schenkbelasting.
In zijn vrije tijd geniet Lars van carnaval en alles wat daarbij hoort!
Onder het genot van Buitengewoon goeie koffie ontdekken we samen wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen. Neem contact op voor meer info of voor het maken van een afspraak.
lichtenvoorde@buitengewoneaccountants.nl